musiksportfilmlitteratur

Wednesday, August 09, 2006

Jogging och München

Månadens femte joggingrunda är nu avverkad. Det var skönt att springa på kvällen, när det är svalt. Hettan tar på krafterna. Jag började träna i mitten av januari och tillbringade då mycket tid på motionscykeln. När snön äntligen smälte bort började jag jogga i stället. Men från midsommar och fem veckor framåt tog jag inte ett löpsteg och besökte inte gymmet en enda gång. Det var helt enkelt för varmt, men nu är jag igång igen och tränar varannan dag. Målet är att träna 100 pass under 2006, jag har nu klarat av 79 och bör rimligen överträffa min målsättning och det ganska ordentligt.
I morgon kväll ska jag ta med hunden på en löprunda längs cykelvägarna här i förorten. Ser redan fram emot det.
Nu ska vi se München, Steven Spielbergs hyllade film.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home