musiksportfilmlitteratur

Sunday, June 04, 2006

Söndag

I dag har jag tränat på gym, joggat en runda och tagit en långpromenad med hunden. Är därför ganska nöjd med mig själv. När jag i mitten av januari köpte det ganska dyra årskortet till gymet lovade jag att träna 100 gånger, och det ska jag väl klara av. Har hunnit med drygt 60 pass på knappt fem månader, det är helt okej. Under semestern tänker jag köra fem pass i veckan. Målet med träningen är att gå ner i vikt och få bättre kondis. Har tappat några kilo och vill gärna tappa några till, jag får slita för varje hekto men vadå, min motivation är fortsatt stark.
Till middag lagade jag spagetti och köttfärssås till middag, det är en rätt jag aldrig någonsin tröttnar på. Som barn tyckte jag att vi alltför sällan åt pasta, det har jag tagit igen som vuxen. Till kvällsmat blir det nu scones, därefter lite glass och melon medan jag tittar på Sportspegeln.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Lite kul att du i början av inlägget pratar om att gå ner i vikt, och sedan avslutar med scones och glass.

Fast så är det ju; glass är FÖR gott!

8:57 PM  
Blogger Thomas O. said...

Spaghetti med köttfärssås är mitt paradnummer hemma. Döttrarna tolererar inte att mamma lagar det - min variant är bäst.

9:05 PM  
Blogger Janne A said...

Sista resan: Good point. Men jag äter mindre nu än förr! Fan, vad vore livet utan scones och glass?
Thomas: Mitt paradnummer också.

9:58 PM  

Post a Comment

<< Home