musiksportfilmlitteratur

Wednesday, January 17, 2007

Jag var ung när jag flyttade hemifrån

Jag har blivit fullständigt besatt av Bob Dylans "I was young when I left home", som finns på No Direction Home och Rare Tracks From The Vault. Som han sjunger, vilken oerhörd inlevelse och vilken kraft bakom orden – hur kan en tunn liten 20-åring från Mellanvästern ha sån auktoritet som bluessångare? Det ska ju inte vara möjligt. Man hör att han har bestämt sig för att följa sin musa vart hon än leder honom.

...eller kan det vara så att jag får gåshud av låten eftersom den, på sätt och vis, handlar om mig, mitt liv?

4 Comments:

Blogger Ola Claesson said...

Den låten finns även på den specialversionen av Love & Theft som jag har (tillsammmans med en pianoversion av The Times They`re...).

12:44 PM  
Blogger Janne A said...

Ola: Ok. Antar att den där pianoversionen är rätt okej...

10:51 AM  
Blogger Ola Claesson said...

Ja, man kan nog säga att den pianoversionen är rätt okej...

6:21 PM  
Blogger Janne A said...

Ola: Mmm, kan tänka mig det...

9:42 AM  

Post a Comment

<< Home