musiksportfilmlitteratur

Wednesday, January 24, 2007

Om soppa och Los Lobos

Det fick bli tom yumsoppa i dag också, fast i dag med kyckling i. Sagolikt gott. Mitt omdöme från i går kvarstår: detta är den bästa soppa jag någonsin smakat. Faktiskt så god att mina ögon tårades, I swear.
Medan jag lagade mat lyssnade jag på Los Lobos, The Town And The City – den är skitbra. Såklart.
För knappt 20 år sedan började Mats Olsson skriva rätt mycket om Los Lobos, minns bland annat ett reportage från Slitz. Los Lobos är Olssons favoritband, jag föll först när Kiko gavs ut, 1992 tror jag det var.
Los Lobos är ju ett band som kan spela precis vad som helst, det spelar ingen roll vilken genre – tex-mex, country, folk, rock, blues, R&B, den här samlingen musiker behärskar allt. Precis som The Band eller The E Street Band.

Förresten: det finns inte många boxar är fullständigt nödvändiga men Los Lobos El Cancionero Mas y Mas är en sådan, fyra cd-skivor sprängfyllda av spelglädje, musikalitet, upptäckarlusta och kärlek till musiken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home